Kisebb adagokkal az egészségért

Hír dátuma: 
2016, július 11
Kép: 

2016-ban egyre nagyobb teret hódítanak a kisebb adagokat (<50g) tartalmazó csomagolások az élelmiszerek között- ezt mutatják a legújabb felmérések az Euromonitor International szerint. A kis csomagolások népszerűségének nagymértékű növekedése az idei évben annak köszönhető, hogy lehetőséget biztosít a fogyasztóknak arra, hogy szabályozzák a nassolás mértékét és arra, hogy könnyebben odafigyelhessenek a cukorbevitelükre az egészségük megőrzése érdekében.

A CAGR-mutató alapján ez a 0-50g-os csomagolásméret kiskereskedelmi felhasználásának növekedési üteme meghaladja a nagyobb kiszerelésekét, a jelenlegi 3%-os növekedéssel, amely várhatóan tovább folytatódik.

A CAGR (Compounded Growth Rate) egy olyan mutató, amely azt adja eredményül, hogy éves szinten mekkora gazdasági növekedést ér el egy vállalat vagy egy konkrét termék.

 

Rosemarie Downey, az Euromonitor International csomagolásért felelős vezetője úgy véli, hogy a kis kiszerelésű édességek népszerűségének oka a megfizethetőség, ha a fejlődő országok vidéki területeit vesszük figyelembe. A kis csomagolások eladásának 65%-át ezek a fejlődő ázsiai, latin-amerikai, közel-keleti és afrikai területek teszik ki.

Az édességiparban különös figyelmet fordítanak 2016-ban az egészségtudatosságra. A CAOBISCO, az Európai Édesipari Szövetség a kiszerelések szabályozását helyezte a júniusi Brüsszelben tartott éves találkozójának középpontjába, annak érdekében, hogy a fogyasztókat egészségtudatosabb étrendre és életmódra neveljék.

 

A jövő trendje

A jövőt a kis kiszerelések és a visszazárható csomagolások jelentik, melyeken egyértelmű kalóriatáblázatokkal a felületükön. Ezzel a lépéssel visszaszorítható a XXI. század egyik legnagyobb egészségügyi problémája, az elhízás. Az édesipar már meg is tette az első lépéseket annak érdekében, hogy az embereket a mértékletességre ösztönözze.

„Sajnos néha azt látjuk, hogy a kisebb adagok kétszer olyan drágák, mint más kiszerelések és tudjuk, hogy az alacsonyabb bevételű családok nem engedhetik meg maguknak az ilyenféle luxust.”- mondta Pauline Castres, a Fogyasztók Európai Irodájának élelmiszer-politikai felelőse.

packsize dgr

A confecionerynews honlapján közzétett diagramon jól látható, hogy az élelmiszerek terén milyen mértékben emelkedett a kis kiszerelések népszerűsége 2014-ről 2015-re.

Több nagyvállalat, köztük a Ferrero is egyetért a CAOBISCO kezdeményezésével. Roberto Menta, a Ferrrero táplálkozási és fenntarthatósági vezetője azt nyilatkozta, hogy „a kiszerelések szabályozása a legköltséghatékonyabb lépés, mivel gyorsan megvalósítható, ugyanakkor kiemelkedően fontos eredményeket hozhat.”

„Reméljük, hogy a vállalatok különböző csomagolásokkal jelennek meg a piacon a következő években, mind csomagolás-típus és –dizájn, mind –méret tekintetében”- tette hozzá Downey.

 

Tse Grace

 

Tab